سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
مدیریت
مجموعه مقالات کنفرانس ها همایش ها اخبار مدیریت ... وبلاگ دانشجوی صنعتی فولاد
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 80997
کل یادداشتها ها : 11
خبر مایه


< 1 2
چرا مدیریت؟

همه ی ما می دانیم که گذشته ی هر ملت چه پرافتخار چه نامطلوب دیگر سپری شده است و هیچ نیروی بشری قادر به آفرینش دوباره ی آن نیست. از این رو، مقطع زمانی حال برای نسل اکنون و آینده برای فرزندان ما اهمیت می یابد. تمامی جوامع دنیای امروزی متشکل از سازمانهایی هستند که برای مردم آن جامعه به تولید کالا یا خدمات می پردازند و از این راه منتفع می گردند. با توجه به جمعیت بسیار زیاد جوامع، بدون وجود مدیریت کارامد و اثربخش در هر سازمان و رده های مختلف سازمانی، آنها قادر به برآورده کردن نیازهای جامعه نیستند. لذا، برای نیل به اهداف عالی و رشد و تعالی فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و سیاسی خود و نسل آینده به مجموعه ای از مدیریت جهت برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل نیازمندیم. مطالعه ی علم مدیریت از دو لحاظ برای تمامی افراد جامعه حائز اهمیت است:

1) ما هر روزه با چندین سازمان متفاوت سر و کار داریم. ممکن است گاهی شما از وضعیت نامطلوب سیستم حمل و نقل درون شهری یا اتلاف بسیار زیاد وقت خود در اداره بیمه آزرده خاطر شده باشید. شاید هم از قیمتهای مختلف یک کالا در فروشگاههای مختلف یا تأخیر چندین ساعته ی پرواز هواپیمایی سرگردان شده باشید. همه اینها ناشی از ضعف مدیریت است. اکثر سازمانها دارای دپارتمان خاصی جهت ارزیابی بازخورد رفتار مشتریان نسبت به کالاها یا خدمات تولید شده ی سازمان خود هستند. اگر سطح متوسط آگاهی عمومی از نحوه مدیریت بالا باشد، ارزیابی های بهتری از بازخورد رفتار مصرف کننده بدست می آید که نتیجه ی آن بهبود مدیریت است که همه ما از آن سود می بریم.

2) شما پس از فارغ التحصیل شدن در جایی مشغول به کار می شوید که یا مدیریت می کنید یا مدیریت می شوید. در هر دو حالت آگاهی شما از تئوری های مدیریت، باعث مستحکم شدن پایه ی شغل خود و همچنین بهبود کارایی سازمان و همینطور دستیابی به یک بینش عمیق از عملکرد مدیر یا رئیس، می شود. اهمیت مطالعه علم مدیریت مسلماْ برای مدیران امروز و فردا جهت مسأله یابی و اخذ تصمیمات در راستای پیشبرد اهداف سازمانی مهم است که در مقالات بعدی به آن پرداخته می شود.

نکته ی آخر اینکه از مهمترین رشته های دانشگاهی محسوب شده و جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرده است.همچنین شاخه های مختلف این رشته در دانشگاههای ایران رو به افزایش است که بطور نمونه به چند شاخه مختلف اشاره می شود: مدیریت صنعتی، دولتی، بازرگانی، مالی، فناوری اطلاعات، کارآفرینی، تکنولوژی و انتقال تکنولوژی، بیمه، گمرک، جهانگردی، اجرایی و MBA و ...


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ